הוציא חשבוניות על שם תושבי חו"ל

    שלמה בן יוסף No Comments on הוציא חשבוניות על שם תושבי חו"ל
    20:03
    08.05.24
    אבי בלום No Comments on ח"כ פינדרוס: "השגריר הבין מה שהח"כים לא רצו להבין"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעל חברות הובלה מתל מונד, יגאל שם טוב, חשוד בקיזוז ובהפצת חשבוניות מס כוזבות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, חלקם על שמם של בעלי עסקים יוצאי מדינות חבר העמים שאינם מתגוררים עוד בישראל. בית המשפט השלום בחיפה, כב' השופטת נסרין עדוי, הורה אתמול על מעצרו עד ליום ראשון הקרוב.

    מחקירה של חוקרי מכס ומע"מ חיפה בשיתוף חוקרי מס הכנסה תל אביב עלה החשד כי במהלך חמש שנים, 2009 – 2013, קיזז שם טוב חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות, על שם חברות ועסקים של יוצאי מדינות חבר העמים, למרות שחלקם כבר עזב את הארץ. יתרה מזאת, לפי החשד הוא הפעיל רשת של אנשי קש, באמצעותם פתח חברות והפיץ חשבוניות מס פיקטיביות והכל בכוונה להתחמק מתשלום מס ולסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס.

    בחיפושים שבוצעו שלשום בביתו השתתפו חוקרי רשות המסים וצוות בילוש משטרת שדות. שם טוב לא שיתף פעולה, סירב להזדהות ואף סרב למסור תעודת זהות. בחיפוש ראו החוקרים מרתף נעול, שהחשוד טען שאינו שייך לו ולכן אין לו מפתח. לצערו של החשוד, בירור עם בעל הדירה העלה כי המרתף ותכולתו שייכים לחשוד.

    במהלך החיפושים אותר מפתח המרתף ובו נמצא חומר חשבונאי רב, הקושר את החשוד למיוחס לו. כמו כן, נמצאו תעודות זהות, רישיונות נהיגה ודרכונים, שחלקם היו על שם אנשי עסקים שעזבו את הארץ והיו רשומים במע"מ כעוסקים בתחום ההובלות.



    0 תגובות